A tartós változás dinamizmusának elindításához szükséges ökológiai megtérés
egyben közösségi megtérés is.
Ferenc pápa Laudato si' kezdetű enciklikájából a közös otthon gondozásáról, 2015. május 24.
A tartós változás dinamizmusának elindításához szükséges ökológiai megtérés
egyben közösségi megtérés is.
Ferenc pápa Laudato si' kezdetű enciklikájából a közös otthon gondozásáról, 2015. május 24.
Az Új Ember április 28-án megjelent számában Bakonyi Gábor „Gaia, a Földanya, avagy egy hasonlat karrierje” címmel írt cikket a „teremtésvédelem” rovatban. James Lovelock, biofizikus és kémikus a 60-as években megalkotott elméletének – barátja Golding ötletét használva a Gaia nevet adta. Az elmélet lényege, hogy a Föld nagy rendszerei (légkör, hidroszféra, bioszféra stb.) összehangoltan bizonyos határok között egyensúlyban tartják egymást és a Földön az életet. A szerző a következő szavakkal fejezi be fejtegetését : „Isten ugyanis csak az embert teremtette magához hasonlónak (Ter 1,27). Bármennyire is bonyolult működésű, az emberhez hasonló tulajdonságokat mutató, szép, esetleg szeretetre is méltó egy élőlény, egy táj, vagy az egész bioszféra, az embert az Istennel közvetlenül összekötő tulajdonságokkal nem ruházható fel. Maradjon tehát Gaia az, aminek Golding kitalálta: egy találó hasonlat, egy metafora, modern kori mitológiánk egyik szép példája, de nem több.”