Új felfogás és új kultúra szükséges, amely az ember teremtésben elfoglalt központi helyzetén alapul.
Új felfogás és új kultúra szükséges, amely az ember teremtésben elfoglalt központi helyzetén alapul.
II. János Pál pápa és I. Bartholomeiosz pátriárka Velencei Közös Nyilatkozatából, 2002. június 10.
„Isten hozott, ökológia” címmel írt Nobilis Márió cikket az Új Ember szeptember 21. számának Teremtésvédelem rovatában. „Sokfelől éri „ökológiai ösztönzés” a mai katolikus hívő embert- írja a szerző -... a meglehet nem tökéletesen alkotott szó, a teremtésvédelem léte is bizonyítja, hogy egy új, egyre mindennaposabban használt fogalom született az egyházi életben. Legalább négy szinten ismerhetjük fel az Egyház és a kortárs ökológiai trendek közötti találkozás fő területeit. Az első szint a gyakorlat, a második evangelizáció, a harmadik a teológiai gondolkodás. A negyedik szint legmélyebb és legátfogóbb szint, ahol következő kérdések vetődnek fel, ahogy a szerző írja. „Ki vagyok én, Krisztus Teste a világban, e nemzedék számára? Hogyan kell ma jól tanúskodnom a bennem élő Feltámadottról? Hogyan válhatunk mi, Krisztus tanítványai együtt hiteles isteni Válasszá – nem csak elmondva, sokkal inkább megélve e választ – a világ gondjaira?”