A természet gondozása olyan életstílus része, amely magában foglalja az együttélés és a közösségalkotás képességét.
Ferenc pápa Laudato si' kezdetű enciklikájából a közös otthon gondozásáról, 2015. május 24.
A természet gondozása olyan életstílus része, amely magában foglalja az együttélés és a közösségalkotás képességét.
Ferenc pápa Laudato si' kezdetű enciklikájából a közös otthon gondozásáról, 2015. május 24.
„Isten hozott, ökológia” címmel írt Nobilis Márió cikket az Új Ember szeptember 21. számának Teremtésvédelem rovatában. „Sokfelől éri „ökológiai ösztönzés” a mai katolikus hívő embert- írja a szerző -... a meglehet nem tökéletesen alkotott szó, a teremtésvédelem léte is bizonyítja, hogy egy új, egyre mindennaposabban használt fogalom született az egyházi életben. Legalább négy szinten ismerhetjük fel az Egyház és a kortárs ökológiai trendek közötti találkozás fő területeit. Az első szint a gyakorlat, a második evangelizáció, a harmadik a teológiai gondolkodás. A negyedik szint legmélyebb és legátfogóbb szint, ahol következő kérdések vetődnek fel, ahogy a szerző írja. „Ki vagyok én, Krisztus Teste a világban, e nemzedék számára? Hogyan kell ma jól tanúskodnom a bennem élő Feltámadottról? Hogyan válhatunk mi, Krisztus tanítványai együtt hiteles isteni Válasszá – nem csak elmondva, sokkal inkább megélve e választ – a világ gondjaira?”